Doświadczenie zawodowe zdobył pracując w koncernach fmcg m.in. w firmach; House Of Prince (BAT), United Distillers (Diageo), International-Paper w działach sprzedaży na stanowiskach średniego i wyższego management’u.
Od ponad 20 lat na rynku usług doradczo-rozwojowych. Specjalizuje się w realizacji projektów konsultacyjnych w obszarze: diagnozy, rozwoju i implementacji poziomu świadomości biznesowej wśród wszystkich szczebli zarządzania pracowników działów sprzedaży w koncernach z sektora fmcg. W swojej karierze konsultacyjnej zrealizował projekty doradczo-rozwojowe dla ponad 180 największych koncernów z wszystkich sektorów rynku w tym: fmcg, farmacja, bankowość, produkcja.
jest twórcą jedynego w Polsce i na rynku europejskim narzędzia badającego poziom: wiedzy, umiejętności podstawowej i umiejętności zaawansowanej w obszarze kompetencji świadomości biznesowej
Wojciech Sikora w znaczący sposób przyczynił się do naukowego zdefiniowania i sklasyfikowania oraz rynkowego i medialnego spopularyzowania problemu niskiego poziomu świadomości biznesowej wśród pracowników działu sprzedaży. Jako wielokrotny mówca był w ostatnich 20 latach zapraszany na liczne kongresy gdzie przedstawiał badania empiryczne oraz zmianę efektywności wśród pracowników działów sprzedaży po realizacji projektów zwiększających poziom świadomości biznesowej.
Jego wizją jest ukształtowanie świadomego handlowca, managera sprzedaży, który w procesie pracy zawodowej dąży cały czas do podnoszenia swoich kompetencji zawodowych w „twardych” kompetencjach biznesowych, ale także dzieli się wiedzą praktyczną ze swoim otoczeniem w którym codziennie funkcjonuje.